Osiem kroków do BIM dla Producentów część 4/4
  1. HOME
  2. >
  3. Blog
  4. >
  5. Osiem kroków do BIM dla P...
Osiem kroków BIM dla Producentów

Osiem kroków do BIM dla Producentów cz. 4/4

Jesteś zdecydowany aby otworzyć się na nowe kanały sprzedaży? Zwiększyć prawdopodobieństwo użycia swoich produktów na budowie? Szybciej dotrzeć z aktualną informacją na temat swoich produktów do specyfikatorów i na budowę? Skorzystać z zaawansowanej analizy wykorzystania cyfrowych modeli swoich produktów w projektach? To znaczy, że chcesz przygotować, udoskonalić lub rozszerzyć bazę udostępnianych przez siebie plików w technologii Building Information Modeling (obiektów BIM / komponentów BIM / bibliotek BIM / Rodzin BIM). Poznaj osiem kroków BIM dla Producentów

Wpis jest częścią serii. Inne odcinki serii artykułów znajdziesz tutaj:

  1. Dlaczego BIM jest koniecznością dla producentów cz. 1/4
  2. Czym jest BIM z perspektywy producenta? cz. 2/4
  3. Korzyści z BIM dla Producentów cz. 3/4
  4. Osiem kroków do BIM dla Producentów cz. 4/4

Poniżej znajdziesz 8 kroków które możesz wykonać, aby rozwinąć się w BIM i spełnić oczekiwania swoich klientów.

1. Określ cele BIM – osiem kroków BIM dla Producentów

Porozmawiaj ze swoimi kluczowymi klientami odpowiedzialnymi za przygotowanie specyfikacji technicznej projektu, aby dowiedzieć się, w jaki sposób używają BIM podczas codziennej pracy. Dowiedz się jakie stoją przed nimi wyzwania, jakie cele muszą osiągnąć i z jakich danych skorzystać. W ten sposób dowiesz się, jakie treści BIM powinieneś zapewnić, aby jak najlepiej ich wspierać.

2. Sprawdź co oferuje konkurencja

Wielu producentów już zdążyło wejść w tę sferę nowych technologii i oferuje Rodziny BIM o wysokiej jakości. Kto jest Twoją bezpośrednią konkurencją na rodzimym i na zagranicznych rynkach? Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, żeby określić różnice i stwierdzić przewagę jaką ma nad Tobą konkurencja skontaktuj się z nami! Za darmo przygotujemy dla Ciebie porównanie stanu zaawansowania obiektów BIM.

3. Przygotuj miejsce do udostępniania treści – osiem kroków BIM dla Producentów

Zastanów się, gdzie będziesz przechowywać swoje treści BIM. Masz dwie opcje, udostępnić pliki do ściągnięcia jedynie, bezpośrednio z własnej strony, lub skorzystać z jednej z platform obiektów BIM. W przypadku wewnętrznego udostępniania możesz poprosić swojego informatyka, aby przygotował okienko do wpisywania danych kontaktowych przed pobraniem plików przez użytkowników. Jest to rozwiązanie bezkosztowe, dzięki któremu uzyskujesz dostęp do informacji Kto, Co i Kiedy pobrał.

Internetowe platformy BIM zwiększają widoczność Twoich produktów dla potencjalnych klientów. Platformy do udostępniania komponentów BIM dają zaawansowane możliwości analizy danych pochodzących od użytkowników tych plików. Jedną z ciekawszych innowacji jest analiza wykorzystania produktów w projektach użytkownika, czyli informacja o tym ile wystąpień produktu zostało użyte na potrzeby danego projektu. Trzeba się jednak liczyć z tym, że tego typu rozwiązania kosztują kilku tysięcy rocznie.


4. Wyróżnij się jakością

Tworzenie obiektów BIM nie jest proste, co więcej tworząc je dość łatwo jest “zepsuć” przygotowywany obiekt (sprawić, że parametryczne wiązania będą się “rozpadać”, lub przygotować pliki o zbyt dużej wielkości, które będą spowalniały pracę komputera użytkowników), dlatego istotnym jest żeby konkurować nie tylko ilością, ale też jakością wykonania. Treść BIM powinna być zgodna z europejskimi standardami, przy użyciu standardowej struktury i klasyfikacji. Jeśli nie chcesz zatrudniać dodatkowych osób, które będą pełnić rolę modelarzy BIM, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się jak możemy Ci pomóc.

5. Inwestuj w wiedzę – osiem kroków BIM dla Producentów

Przygotuj swój wewnętrzny zespoły, aby pracownicy rozumieli znaczenie BIM dla Twoich produktów i wiedzieli jak twoje treści BIM mogą przynieść korzyści Twojej firmie i klientom. Skonsultuj się z naszymi specjalistami. Możemy zorganizować darmową prelekcję dla Twojej kadry odpowiedzialnej za specyfikację. Jeśli stwierdzisz że chcesz usamodzielnić się w produkcji bibliotek BIM, możesz skorzystać z naszych certyfikowanych kursów.

6. Wypełnij treścią

Zdecyduj jakie metadane będą zawierać Twoje modele. W BIM od reprezentacji graficznej ważniejsza jest informacja, którą ten model za sobą niesie. Informacje niegeometryczne takie jak: parametry, wykończenie materiałem, opis, link do strony producenta, kod klasyfikacji itp. dają możliwość wyszukiwania, zestawiania i sortowania danych. Dzięki stworzeniu “cyfrowych bliźniaków” swoich produktów producent ułatwia osobom odpowiedzialnym za przygotowanie specyfikacji technicznej wyszukiwanie tych informacji, a następnie zarządzanie nimi w procesie projektowym. Co więcej informacje zapisane w obiekcie BIM można potraktować jak reklamę obiektu. Otwierając jego właściwości użytkownik otrzyma informację odnośnie ceny, modelu, a nawet linku do strony produktu.

7. Automatyzuj – osiem kroków BIM dla Producentów

Chcesz dodatkowo zaangażować swoich klientów pracujących w BIM. Kiedy zrozumiesz, czego oczekują Twoi klienci, zaakcentuj swoje największe zalety, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Świetnym przykładem automatyzacji może być plugin DigiPara® Elevatorarchitect. Dawniej użytkownik musiał wprowadzać trójwymiarowy komponent windy na każdym poziomie modelu, aby zobaczyć jego widok w rzucie. Dzięki wtyczce do programu Revit, użytkownik może w bardzo szybki sposób nie tylko dodać komponent windy, która będzie widoczna w wybranych rzutach modelu, ale również za pomocą formularza dopasować jej parametry, gabaryty, dobrać model windy i rozwiązanie od producenta, który dostarcza produkt do wybranego miejsca na świecie. Poza tym zautomatyzowano proces “aktualizacji” windy podczas przechodzenia z projektu koncepcyjnego do budowlanego lub wykonawczego, dzięki któremu dodawana jest odpowiednia ilość szczegółów do modelu. Cyfrowe technologie dają praktycznie nieograniczone możliwości automatyzacji procesów projektowych. Wystarczy mieć odpowiedni pomysł, my mamy odpowiednie zasoby, umiejętności i możemy pomóc w jego realizacji.


8. Pochwal się

Powiedz światu, że Ty również wspierasz nowe technologie dla budownictwa. Posiadanie bibliotek BIM będzie świadectwem innowacyjności, wyjścia naprzeciw potrzebom projektantów. Promuj i udostępniaj swoje treści, bierz udział w wydarzeniach, networkingach, prelekcjach dotyczących BIM, oraz oferuj wsparcie przy użyciu swoich plików. Jednym z takich miejsc może być nasz cykl spotkań networkingowych promujących metodykę BIM odbywający się co kilka miesięcy w różnych miastach Polski – Galaktyka BIM. 

Oferujemy usługę tworzenia parametrycznych bibliotek BIM, MFG i OBJ. Rodziny komponentów odwzorowują wyroby budowlane, używane w procesie inwestycyjnym przez projektantów z branż budowlanej i mechanicznej. Korzystając z naszych usług zyskasz pewność, że modele Twoich produktów będą opracowane zgodnie z najlepszymi wzorcami i aktualnymi trendami w branży.

Chcesz abyśmy wycenili modelowanie BIM Twoich wyrobów, odezwij się do nas!

O autorze
Wojciech Jędrosz - BIM Manager
Wojciech Jędrosz
BIM Manager
BIM Manager na projektach w Europie i Bliskim Wschodzie; z wykształcenia architekt; ekspert Autodesk Revit i Certyfikowany Instruktor Autodesk; trener ISO 19650 w British Standards Institution (BSI); opiniujący normy budowlane w Polskim Komitecie Normalizacyjnym (PKN).

Spis treści

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie z serwisu, zgadzasz się na ich użycie.